Marek Rudnicki

Unibaltic kupił statek. Wyremontuje go Gryfia

Armator Unibaltic powiększył swoją flotę kupując kolejnego chemikaliowca, Apatyth, który do tej pory należał do tureckiego armatora i pływał pod maltańską Armator Unibaltic powiększył swoją flotę kupując kolejnego chemikaliowca, Apatyth, który do tej pory należał do tureckiego armatora i pływał pod maltańską flagą. Cumuje przy nabrzeżu Bułgarskim.
Marek Rudnicki

Przed przybyciem do Szczecina Apatyth cumował w Gdańsku. Wcześniej obsługiwał rejon Irlandii Północnej i Irlandii.

Nowy chemikaliowiec we flocie armatora Unibaltic Sp. z o.o. To tankowiec o nazwie Apa-tyth. Firma kupiła go od tureckiego armatora.

Obecnie stoi przy nabrzeżu Bułgarskim. Będzie go remontować Morska Stocznia Remontowa (konkretnie, przejdzie w niej przegląd kadłuba). Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że do MSR zostanie przesunięty na dniach.

W firmie Unibaltic pracuje obecnie na lądzie 30 wysoko wykwalifikowanych pracowników z dużym doświadczeniem w branży morskiej.

Flota Unibaltic składa się (włącznie z najnowszym nabytkiem) z 10 statków. Osiem z nich to chemikaliowce (Amonith, Amaranth, Ametysth, Agath, Azuryth, Amazonith, Arago-nith, Apatyth) oraz dwa to masowce (Thurkus, Thopas).

Turecki nabytek Apatyth został zbudowany w 2004 roku w stoczni w Chorwacji. Nośność jednostki to 24 086 t, długość całkowita 167,57 m, a szerokość 26,40 m. Obecnie jest to największy zbiornikowiec we flocie polskiego armatora i zarazem największy w historii firmy.

Nowo zakupiony zbiornikowiec przejęty został formalnie od poprzedniego właściciela 25 września 2015 r. w Gdańsku. Na mocy długookresowej umowy czarterowej statek będzie zatrudniony przez Lotos Petrobaltic do obsługi nowego złoża B8.

Apatyth będzie pełnił rolę jednostki magazynowej (FSU - Floating Storage Unit), a czasami także transportowej, tj. dostarczając wydobytą ropę do terminalu portowego. Umowa czarterowa dotycząca zbiornikowca jest efektem wieloletniej współpracy Unibaltic z Lotosem. Jednocześnie otwiera nowy rozdział w rozwoju firmy, gdyż oznacza wejście Unibaltic na rynek offshore.

Marek Rudnicki

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.