Świnoujście: Reklamy, szyldy i ogrodzenia w mieście mają iść pod lupę

Czytaj dalej
Joanna Maraszek

Świnoujście: Reklamy, szyldy i ogrodzenia w mieście mają iść pod lupę

Joanna Maraszek

Powstaje kodeks reklamowy, który ma sprawić, że z miasta znikną krzykliwe reklamy, a pojawią się stonowane, w lepszym guście. Uchwała krajobrazowa będzie obowiązywała w całym mieście.

Uchwała krajobrazowa ma uporządkować przestrzeń w mieście.

- Świnoujście jest miastem bardzo zróżnicowanym pod względem krajobrazowym - mówi Alicja Cykalewicz -Tymbarska z zespołu autorskiego uchwały. - Mamy piękną Dzielnicę Nadmorską, coraz ładniejsze historyczne śródmieście, rozległe tereny produkcyjne i portowe oraz wyjątkowe obszary naturalne. Często jednak to, co godne wyeksponowania, ginie w zalewie byle jakich reklam, źle dobranych elementów małej architektury i nieestetycznych ogrodzeń.

Jak wyjaśnia, celem uchwały nie jest wyeliminowanie tych elementów, tylko ich uporządkowanie. Uchwał obowiązywała będzie całe miasto. Obszar jest bardzo zróżnicowany.

- Miasto podzielone zostało na cztery strefy krajobrazowe: uzdrowiskową, miejską, portowo-przemysłową i naturalną - wyjaśnia Alicja Cykalewicz - Tymbarska. -Wspólne dla całego miasta zasady, obowiązujące dla wszystkich stref, zebrano w ustaleniach ogólnych. Wspólne będą również przepisy mówiące o terminach, sposobie i warunkach dostosowania istniejących elementów do nowych zasad. Ustalenia szczegółowe uściślą ustalenia ogólne uwzględniając zróżnicowanie warunków krajobrazowych i specyfikę poszczególnych części miasta.

Pozostało jeszcze 54% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Joanna Maraszek

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.