Poznań na dobrej drodze: Ul. Kurlandzka - będą ronda czy skrzyżowania?

Czytaj dalej
Fot. PIM
materiały informacyjne

Poznań na dobrej drodze: Ul. Kurlandzka - będą ronda czy skrzyżowania?

materiały informacyjne

Ulica Kurlandzka będzie przebudowana. W efekcie przejazd z Żegrza na Chartowo będzie wygodniejszy i bezpieczniejszy.

W 2018 r. Zarząd Dróg Miejskich zamierza zrealizować dokumentację projektową dotyczącą ulicy Kurlandzkiej, tak by ekipy budowlane mogły rozpocząć prace w ciągu następnego roku. Według planów przebudowa ma potrwać do 2020 roku. Co zatem się zmieni w tym rejonie?

Prace przy Kurlandzkiej będą się koncentrować na rozbudowie wiaduktu w ciągu ulicy, wraz z rozbudową jej skrzyżowań z ulicą Wiatraczną i ulicą Bobrzańską. Zarząd Dróg Miejskich poddawał swe koncepcje dwukrotnie konsultacjom społecznym, ostatni raz w styczniu tego roku. Wiadomo, że inwestycja spowoduje - jak zapewnia ZDM - utworzenie zupełnie nowej konstrukcji przeprawy łączącej osiedla Żegrze i Chartowo.

Planowana przebudowa wspomnianych skrzyżowań ul. Kurlandzkiej z Wiatraczną i Bobrzańską nie rozstrzyga jeszcze ich postaci. Rozważane są plany, które przewidują albo budowę rond, albo skrzyżowań - podobnych do dzisiejszych, z infrastrukturą kanalizacyjną.

Mieszkańcy mówili o konieczności dostosowania układu drogowego do ruchu samochodów ciężarowych oraz o ograniczeniu natężenia ruchu na sąsiadujących z nim osiedlowych uliczkach. Prosili też o uwzględnienie w planie dodatkowego przejścia dla pieszych, o doświetlenie przejść, a także o zabezpieczenie barier przy drodze dla rowerów. W efekcie do najnowszej wersji założeń projektowych włączono konieczność zamontowania lamp skierowanych na przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe, zdecydowane odgrodzenie drogi rowerowej od jezdni i chodnika (szczególnie przy przystankach, tak, by nie było możliwości doprowadzenia do kolizji z pieszymi), uwzględnienie przejścia dla pieszych przy południowym wlocie na wiadukt, a także przystosowanie projektowanej infrastruktury do monitoringu.

Na wiadukcie zaplanowano jezdnię o szerokości co najmniej siedmiu metrów oraz część dla pozostałych uczestników ruchu o szerokości minimum czterech metrów. Chodniki i ścieżka rowerowa mają się też pojawić na obu rondach - lub jeśli taki będzie wybór - skrzyżowaniach.

materiały informacyjne

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.