Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Będzie remont torów. Pociągiem do Poznania pojedziemy 160 km/h

Czytaj dalej
Marek Jaszczyński

Będzie remont torów. Pociągiem do Poznania pojedziemy 160 km/h

Marek Jaszczyński

Po remoncie, ze Szczecina do Poznania pojedziemy pociągiem z prędkością 160 km/h

Szybsza podróż między województwami, nowoczesne stacje i przystanki, lepsze warunki dla przewozu towarów. Takie będą efekty realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego w województwie wielkopolskim. Ale skorzysta na tym także nasz region. Po zakończeniu wszystkich prac na linii kolejowej, na trasie z Poznania do Szczecina - podróż skróci się o 35 minut.

Dziś podróż pociągiem zajmuje 2 godz. 15 minut, a będzie ok. 1 godz. 40 minut. Wszystko to za sprawą prac na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny - Szczecin Dąbie. Kolejarze wykluczają, że mogłoby dojść do paraliżu ruchu pasażerskiego.

- Z jednej strony chcemy prowadzić modernizację, a z drugiej utrzymać ruch i staramy się to pogodzić. Obecnie rozważamy najlepsze możliwości, które zastosować, żeby nie zamykając całkowicie linii prowadzić prace - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Kolejarze obiecują, że przebudowa linii kolejowej łączącej Szczecin ze stolicą Wielkopolski nie będzie bardzo uciążliwa. Czy to się uda?

- Nie przewidujemy paraliżu komunikacyjnego, ale konieczne są pewne zmiany. Tak je zrobimy, żeby były jak najmniej uciążliwe dla pasażerów - przekonuje Mirosław Siemieniec z PKP PLK. - Trzeba też pamiętać o przewozach towarowych, które muszą jeździć.

Jakie są możliwości? Modernizacja jednego toru, a na drugim jeżdżą pociągi, jednak prace trwają dłużej. Krócej, gdyby pracowano jednocześnie na dwóch torach. Takie rozwiązanie jednak - jak usłyszeliśmy - nie jest brane pod uwagę. Podobnie jak wprowadzanie komunikacji zastępczej. Pierwsze prace miałyby się rozpocząć w I kwartale 2017 r. Te główne - w 2018.

Cały remont może potrwać nawet trzy lata. Na odnowionych torach prędkość maksymalna połączeń pasażerskich wzrośnie do 160 km/h. Zakładana jest pełna wymiana torów na odcinku 200 km, przebudowa wszystkich mostów i wiaduktów oraz urządzeń sterowania ruchem. PLK przebuduje również wszystkie perony. Zostaną one podwyższone, wyposażone w nowe oświetlenie, informację pasażerską i wiaty. Odcinek E59 Poznań Główny - Szczecin Dąbie to linia magistralna, zelektryfikowana, pasażersko-towarowa, dwutorowa. Zły stan techniczny linii powoduje konieczność modernizacji połączenia. Obecnie maksymalna prędkość rozkładowa pociągów pasażerskich wynosi 140 km/h, jednak w wielu przypadkach zastosowano ograniczenie.

Tutaj się czyta. Bez reklam.

Tak jak w kiosku. Kupując prenumeratę cyfrową, możesz czytać codzienne wydanie Głosu Szczecińskiego.

Co zyskujesz:

  • dostęp do wszystkich treści Głosu Szczecińskiego
  • codzienne e-wydanie Głosu Szczecińskiego
  • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
  • co tydzień nowy numer Ekstra Magazynu
Marek Jaszczyński

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.