Za 680 mln otworzą szerzej na świat nasz port [WIDEO]

Czytaj dalej
Fot. Sebastian Wołosz
Marek Rudnicki

Za 680 mln otworzą szerzej na świat nasz port [WIDEO]

Marek Rudnicki

Najważniejsza inwestycja kolejowa za 680 mln zł. Drugi tor do portu, modernizacja nabrzeży i przebudowa mostu nad Parnicą.

Każdy port, żeby mógł się rozwijać, musi mieć dobre połączenia z morzem, resztą kraju i Europą. Szczeciński do tej pory funkcjonował w układach powstałych tuż po wojnie. Teraz ma to się zmienić.

Wczoraj w Szczecinie Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało porozumienie na ponad 680 mln zł z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na szereg inwestycji, które mają być zakończone do roku 2020. Mają objąć m.in. przebudowę mostów kolejowych nad Parnicą i drugiego, nad ulicą Gdańską. A ponadto modernizację całego portowego układu kolejowego. Most nad Parnicą jest jednotorowy i każda awaria powoduje, że przerwane zostają dostawy. Praktycznie więc musi być zbudowany nowy o dwóch torach.

- Przez całe lata zachodniopomorskie było zaniedbywane, gdy chodzi o inwestycje, które przyczyniałyby się do rozwoju województwa - mówi wiceminister Jerzy Kwiecień w Ministerstwie Rozwoju. - Teraz to nadrabiamy. A jest to bardzo istotne dla tego właśnie regionu, bo żaden bez dobrych połączeń komunikacyjnych, wodnych, lądowych i kolejowych nie ma na to szans. A to dopiero początek.

Towarzyszący mu Grzegorz Witkowski, wiceminister gospodarki morskiej nawiązał do ostatnich do słów i zdradził, że trwa już planowanie przebudowy mostu w Podjuchach, ale to w ramach udrożnienia Odry dla transportu. Dodał też: - Każda złotówka zainwestowana w gospodarkę zachodniopomorskiego przynosi stukrotny zysk. Już dziś przedstawiciele państw południowych pytają nas o możliwość skorzystania z polskich portów.

Joachim Brudziński, wicemarszałek sejmu zwrócił uwagę, że inwestycja w port, to jednocześnie inwestycja w europejskie drogi transportowe.

- Regionowi i Polsce potrzebne są połączenia z południem Europy - mówił. - Po ich zakończeniu będziemy mogli śmiało konkurować z portami Europy zachodniej, co przełoży się na poziom życia mieszkańców regionu.

Marek Rudnicki

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.