Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Widziane od środka. Świat telefonicznych naciągaczy

Czytaj dalej
Maria Mazurek

Widziane od środka. Świat telefonicznych naciągaczy

Maria Mazurek

Mateusz Ratajczak zatrudnił się w „kotłowni”, czyli firmie naciągającej klientów na inwestycje finansowe. To specyficzne call center, którego cel jest jeden: za wszelką cenę znaleźć ofiarę. Motywacja oszustów? Zawrotne premie, imprezy, alkohol lejący się strumieniami i narkotyki. Książka zawiera m.in. elementarz zawodowca: 10-stronicowy zestaw chwytów i manipulacji, które pomagają wkręcić rozmówcę w sytuacje, w których pozbywa się pieniędzy.

Ile jest warte słowo dane wśród kłamców?

Mateusz Ratajczak: Mam wrażenie, że w świecie finansów słowa, obietnice, zapewnienia mają niewielkie znaczenie. Wiele razy się nad tym zastanawiałem. Bo przecież sam kłamałem.

W ramach dziennikarskiej prowokacji zatrudnił się pan w „kotłowni”, firmie naciągającej ludzi na fikcyjne inwestycje.

W dalszej części tekstu:

  • w jaki sposób telefoniczni "maklerzy" nakłaniają do "inwestycji"?
  • dlaczego dziennikarz wziął udział w prowokacji
  • co skłania ofiary do powierzenia pieniędzy obcym ludziom
Pozostało jeszcze 94% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Maria Mazurek

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.