Mariusz Parkitny

Trasa Zamkowa do przebudowy. Wjazd do Szczecina będzie utrudniony

Przez większość czasu modernizacja będzie prowadzona pod i z boku Trasy Zamkowej. Nowy asfalt pojawi się dopiero na końcu prac. Nie wiadomo, kiedy będzie Fot. Andrzej Szkocki Przez większość czasu modernizacja będzie prowadzona pod i z boku Trasy Zamkowej. Nowy asfalt pojawi się dopiero na końcu prac. Nie wiadomo, kiedy będzie remont nitki wyjazdowej z centrum
Mariusz Parkitny

Radni podczas ekspresowej sesji zabezpieczyli pieniądze na remont

Prawie przez rok wjazd do centrum Szczecina Trasą Zamkową będzie utrudniony. Przyszła pora na poważną modernizację tej 30-letniej arterii.

- Jeszcze przez rok, dwa lata dałoby się nią jeździć, ale jest w złym stanie. Oczywiście nie ma zagrożenia, ale przyszła pora, żeby ją porządnie naprawić - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina do spraw inwestycji.

Prace mają ruszyć w październiku i obejmą odcinek od wjazdu na lewobrzeże w kierunku pl. Żołnierza i zjazdu do ulicy Jana z Kolna.

Ekspresowa sesja

Wczoraj radni Szczecina zabezpieczyli dodatkowe pieniądze, aby od października prace mogły ruszyć. Sprawa była pilna, bo postępowanie przetargowe jest w toku.

Dlatego prezydent zwołał sesję. Mimo wakacji stawiło się dwudziestu z 31 radnych. W porządku obrad były tylko dwa punkty. W ciągu kilku minut radni zgodzili się „przesunąć” brakujące 13,5 mln zł na remont Trasy Zamkowej z inwestycji, które są dopiero w planach na dalsze lata (remont dróg oraz centrum przesiadkowe na Dworcu Górnym).

Cztery firmy

Do przetargu, który ogłosił zarząd dróg, stanęły cztery firmy, które mają doświadczenie w naprawianiu konstrukcji mostowych. Trzy z nich proponują podobne kwoty za wykonanie prac. Władze miasta miały zabezpieczone w budżecie kilkanaście milionów mniej. Stąd konieczność przesunięcia pieniędzy z innych, przyszłych inwestycji.

- To wcale nie oznacza, że inwestycje, z których przesuwamy pieniądze na Trasę Zamkową, nie zostaną zrealizowane. One są zaplanowane w terminie późniejszym i dlatego bez żadnego uszczerbku mogliśmy dokonać takiego zabiegu - zapewnia Michał Przepiera.

Będą utrudnienia

Zwycięzca przetargu będzie miał 48 tygodni na wykonanie prac.

- Umowa jest tak skonstruowana, że czas biegnie od rozstrzygnięcia przetargu, a nie dopiero od wejścia na budowę. Chcemy, aby we wrześniu 2018 roku kierowcy jeździli już po zmodernizowanej trasie - dodaje Michał Przepiera. I przyznaje, że kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami, choć przejazd cały czas będzie.

- Dwa pasy ruchu zawsze będą czynne - zapowiada.

Prace obejmą nie tylko nową nawierzchnię asfaltową, ale przede wszystkim warstwę konstrukcyjną, w tym usuwanie korozji i naprawę metalowych elementów nośnych.

Trochę historii

Decyzja o budowie Trasy Zamkowej zapadła w latach 70. XX w. Łącznie ma ponad 2,3 km. Nazwę wybrano w konkursie. Obecnie jej patronem jest Piotr Zaremba, pierwszy prezydent powojennego Szczecina. Budowa zaczęła się 4 lutego 1978 r. Nitkę wjazdową do centrum zakończono w 1987 r., wyjazdową (jest w lepszym stanie) dziewięć lat później.

Mariusz Parkitny

Jestem dziennikarzem od prawie dwóch dekad. Piszę do Głosu Szczecińskiego, Naszego Miasta Szczecin, Trendy, portali www.gs24.pl, szczecin.naszemiasto.pl. Jestem absolwentem wydziału prawa Uniwersytetu Szczecińskiego. Dlatego w pracy zajmuję się najczęściej sprawami wymiaru sprawiedliwości: relacjami z procesów, opisywaniem śledztw. Interesują mnie też sprawy Szczecina. Czasem przyglądam się też naszej polityce, która potrafi przyprawić o ból głowy.
Znajdziecie mnie też bardziej prywatnie na Facebooku https://www.facebook.com/mariusz.parkitny.75

Twitterze
https://twitter.com/ParkitnyMariusz

i Instagramie
https://www.instagram.com/parkitnymariusz/?hl=pl

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.