Marek Jaszczyński

Szczecin Podjuchy. Nowa pętla i pomysły dla pasażerów

Takiego rozwiązania jeszcze nie było w Szczecinie. Autobusy maja podjechać pod peron stacji, żeby zabrać lub wysadzić pasażerów. Przesiadka do pociągu Takiego rozwiązania jeszcze nie było w Szczecinie. Autobusy maja podjechać pod peron stacji, żeby zabrać lub wysadzić pasażerów. Przesiadka do pociągu będzie ułatwiona.
Marek Jaszczyński

Pierwsze miejsce, gdzie autobusy podjadą pod peron kolejowy.

Pasażer przejdzie z drzwi do drzwi. Łatwo i szybko będzie mógł przesiąść się z autobusu do pociągu. Przy stacji Szczecin Podjuchy powstanie nowa pętla autobusowa w tej części miasta. Lokalizacja nie jest przypadkowa. Tu będzie punkt przesiadkowy w ramach Szczecińskiej Kolei Miejskiej.

- Najpierw zostanie opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy, którego wykonawca zostanie wybrany do drugiego kwartału 2017 roku. Potem ogłosimy przetarg w formule „Zaprojektuj i Wybuduj” a pętla zostanie wybudowana w 2018 roku - mówi Radosław Tumielewicz, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Koleją najszybciej

W pobliżu pętli powstanie też parking typu „Parkuj&Jedź” na około 200 miejsc. ZDiTM nie obawia się, że będzie świecił pustkami. Tuż obok są koszary.

Przesiadka z samochodu do pociągu w kierunku lewobrzeża będzie miała tę zaletę, że będzie to najszybszy sposób przejazdu z prawobrzeża do centrum. Wypada tylko powiedzieć szkoda, że nie udało się zrealizować podobnego pomysłu w rejonie przystanku PKP Zdroje.

Pożegnamy starą pętlę w Podjuchach przy ulicy Szlamowej, która nie nadaje się do przebudowy. Nie ma przede wszystkim miejsca na jej rozbudowę. Obecna pętla działa od

kwietnia 1972 roku, zwana była dawniej przez mieszkańców Podjuch „dworcem autobusowym”. Jak podaje Janusz Światowy, pętla była w tym czasie jedną z nowocześniejszych w mieście. Posiadała cztery duże perony z nawierzchni z sześciokątnych płyt betonowych. Na każdym z nich znajdował się sygnalizator świetlny.

Co z SKM?

Inwestycja ma być zrealizowana do 2022 roku. Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W planach jest modernizacja linii kolejowej nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków, bowiem część z nich jest w katastrofalnym stanie, jak chociażby Żelechowa, czy Golęcin.

Jedną z zalet SKM jest to, że po jej uruchomieniu będzie jeden orgazator transportu, a to pozwoli na wprowadzenie jednego, wspólnego biletu na wszystkie środki komunikacji miejskiej, czyli jadąc pociągiem i przesiadając się na autobus/tramwaj nie będze potrzeby zakupu odrębnego biletu.

Marek Jaszczyński

Witam! W "Głosie Szczecińskim" zajmuję się bieżącymi sprawami naszego miasta i regionu, a szczególnie komunikacją. Bywa też, że piszę o historii i o wojsku

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.