Marek Jaszczyński

Szczecin. 31 lat temu otwarto pierwszą nitkę Trasy Zamkowej

Tak TZ prezentowała się 11 lat temu. Niedawno zakończył się pierwszy generalny remont Tak TZ prezentowała się 11 lat temu. Niedawno zakończył się pierwszy generalny remont
Marek Jaszczyński

Pomyślcie sobie: główna arteria, łącząca dwa brzeg Odry prowadzi tunelem w ulicę Matejki! Taki był pomysł na poprowadzenie Trasy Zamkowej. Projekt nie został zrealizowany ze względu na oszczędności.

O budowie nowej przeprawy w centrum Szczecina myślano od końca lat 60 XX wieku.

- Problemy komunikacyjne między śródmieściem i Dąbiem, a co za tym idzie z resztą kraju, częste „korki” w godzinach szczytu na Moście Długim oraz jego liczne awarie, spędzały sen z oczu szczecińskim radnym i drogowcom, a mieszkańców zmuszały do korzystania z objazdów - mówi Janusz Światowy, hobbysta komunikacji z serwisu swiatowy.org. - Decyzja budowy mostu w północnej części miasta odsuwana była z roku na rok, głównie z powodu znacznych kosztów. Idea dojrzała w początkach tzw. epoki Gierka, kiedy podjęto prace projektowe nad mostem mającym stanąć w miejscu byłego Mostu Kłodnego.

Pozostało jeszcze 86% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Marek Jaszczyński

Witam! W "Głosie Szczecińskim" zajmuję się bieżącymi sprawami naszego miasta i regionu, a szczególnie komunikacją. Bywa też, że piszę o historii i o wojsku

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.