S6 ma istotne znaczenie szczególnie dla firm transportowych

Czytaj dalej
Marek Rudnicki

S6 ma istotne znaczenie szczególnie dla firm transportowych

Marek Rudnicki

Połączenia transportowe i szybkie dostarczenie towaru klientom mają znaczenie dla każdej firmy.

Strefy ekonomiczne i parki przemysłowe muszą być połączone ze światem drogami na miarę XXI w.

9 grudnia wojewoda zachodniopomorski wydał pierwszych decyzje Zezwalające na Realizację Inwestycji Drogowej dla S6 między Goleniowem a Koszalinem. Oznacza to, że w praktyce firmy mogą już wchodzić ze sprzętem i rozpoczynać budowę tych odcinków.

Pierwsza decyzja obejmuje trasę Goleniów - Nowogard o długości 19,2 km, a druga Płoty - Kiełpino o długości 14,6 km. Są to pierwsze z 6 realizowanych w formule projektuj i buduj odcinków S6, które uzyskały ostatnią decyzję administracyjną poprzedzającą budowę drogi.

Decyzje posiadają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza faktyczną możliwość rozpoczęcia robót z dniem wydania decyzji.

Część zachodniopomorska nie jest więc zagrożona. Gorzej z pomorską, na którą rząd waha się, czy dać pieniądze. Gdy 3 listopada parlamentarzyści PiS przebywali w regionie, z ust wiceministra Jerzego Szmita padły słowa, że droga S6 po stronie pomorskiej będzie budowana, ale wciąż nie wiadomo, w jakim terminie. I nie wiadomo do dziś.

Wizja ogłoszonej przez rząd intensyfikacji budowy Via Baltica, jak się wydaje zabiorą fundusze na realizację S6 w regionie pomorskim.

Ta koncepcja pozostawienia budowy odcinka S6 na lata późniejsze bardzo niepokoi zachodniopomorskich samorządowców i przedstawicieli świata biznesu.

- Szybkie połączenia transportowe mają znaczenie dla każdej firmy, podobnie jak fakt szybkiej dystrybucji wyrobów do odbiorców - mówi Monika Małech, specjalista ds. zamówień publicznych Abena Polska, firmy z Goleniowskiego Parku Przemysłowego zajmującej się produkcją artykułów sanitarnych i higienicznych. - Część wyborów wysyłamy przesyłkami kurierskimi. Jeśli oni jeżdżą po dobrych drogach, to przesyłki docierają szybko. A jak dziś jeździ się w kierunku wschodnim drogą krajową nr 6, każdy widzi. Spowolnienia co chwilę, wioski, miasteczka, ograniczenia ruchu, zatory na trasie, to nie sprzyja szybkiemu dostarczaniu przesyłek .

Podobnie uważa przedstawiciel innej firmy z Parku.

- Wysyłamy na eksport około 70 procent produkcji i na kraj 30 proc. - mówi Daniel Kleszowski z firmy Dancol produkującej i projektującej grille i akcesoria do nich. - Dlatego ważne są dla nas kierunki na południe i na wschód Polski. Istotne jest dla nas, abyśmy mogli wysyłać transporty drogą szybkiego ruchu, a nie wąską „krajówką”. Nasze produkty trafiają m.in. do Kołobrzegu, Słupska, Gdynii i Gdańska. Jesteśmy wiodącym w Europie producentem, dlatego tak bardzo nam zależy na kontynuacji budowy S6.

Marek Rudnicki

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Polska Press Sp. z o.o.