Nie wystarczy mieć pieniądze. Luksus musi być niedostępny

Czytaj dalej
Fot. 123rf
Dorota Niećko

Nie wystarczy mieć pieniądze. Luksus musi być niedostępny

Dorota Niećko

Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce w 2016 roku szacowana była na 16,4 mld zł, a do 2020 roku osiągnie poziom prawie 21 mld zł. Największą jego częścią jest segment samochodów, a potem ekskluzywnej odzieży, usług hotelarskich oraz spa.

Zamawiasz samochód dzisiaj, a dostajesz go... za ponad rok. Albo inaczej: w ogóle żeby móc zamówić auto, diler najpierw musi wysłać ci zaproszenie. Zanim to zrobi, prześwietli historię twoją i twojej rodziny pod względem posiadanych pojazdów. Kto tyle czeka, przecież to niewygodne i zniechęcające, pomyśli użytkownik auta z segmentu B. A to właśnie jest luksus. Tak podchodzi do swoich klientów team z salonu Ferrari i Maserati w Katowicach. I na brak klientów narzekać nie mogą. - Bo luksus oznacza niedostępność - wyjaśnia Karolina Szulecka, marketing and customer care manager z salonu w Katowicach. - To towar, który każdy chce mieć, a nie każdy może - dodaje. Przecież jeszcze trudniej jest z torebką Jane Birkin od Hermesa. Aby stać się jej posiadaczką, trzeba wpisać się na listę oczekujących i czekać nawet pięć lat. Kosztuje od 8 do 300 tys. dol.

Grupa Pietrzak, która prowadzi salony Ferrari i Maserati w Katowicach, ma zamówienia już na rok 2019. Samochody, które sprzedaje, kosztują po 1,5 mln zł. Sprzedaje też luksusowe ferrari na Nowym Świecie w Warszawie. A właśnie samochody premium i luksusowe są największym segmentem dóbr luksusowych w Polsce. Tak wynika z raportu firmy KPMG. W 2016 roku ich sprzedaż szacowana był na 8,5 mld zł.

Pozostało jeszcze 84% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Dorota Niećko

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.