Ministerstwo szuka możliwości dla obwodnicy

Czytaj dalej
Marek Rudnicki

Ministerstwo szuka możliwości dla obwodnicy

Marek Rudnicki

Mamy zapewnienie, że Zachodnie Obejście Szczecina nie wypadło z planów.

Temat Zachodniej Obwodnicy Szczecina - jako składowej trasy szybkiego ruchu S6 łączącej Szczecin z Trójmiastem - przywołał ostatnio poseł PO Sławomir Nitras. Przed wyborami parlamentarnymi w 2015 r. mówił o planach rządu PO w sprawie przebiegu S6: z Kołbaskowa ma być poprowadzona przez Police, dalej prawdopodobnie tunelem na wysokości miejscowości Święta, przez Odrę i wreszcie do Goleniowa.

Przypomnienie tamtych obietnic denerwuje wicemarszałka Sejmu i posła PiS Joachima Brudzińskiego:

- Przed wyborami pani Kopacz i pan Nitras gotowi byli obiecywać nawet metro do Berlina. Tylko co zrobili przez osiem lat swoich rządów dla Szczecina i regionu? Nic. Jego kolega z partii, poseł Leszek Dobrzyński zapewnia: - Rząd PiS nie zapomina o obwodnicy. I dodaje: - Chcielibyśmy, aby to obejście powstało, bo to jest żywotna kwestia dla Szczecina i dla całego regionu szczecińsko-polickiego. Będziemy się zastanawiać i szukać pieniędzy. Daj Boże, aby w ciągu dwóch, trzech lat pojawiła się koncepcja i pierwsze przymiarki.

Symptomy optymizmu znajdziemy też w wypowiedzi ministerstwa infrastruktury. Szymon Huptyś, rzecznik resortu, zapewnia, że sprawa jest „wnikliwie analizowana”.

- Z uwagi na istotne znaczenie tej trasy dla sieci dróg ekspresowych - tłumaczy - trwają analizy możliwości jej realizacji zarówno w systemie tradycyjnym, jak i przy wykorzystaniu kapitału prywatnego. - Niewykluczona jest również współpraca na etapie przygotowania i realizacji z władzami samorządowymi, czy też portowymi.

Co w tej sprawie robią władze Szczecina? Trwa analiza wykorzystania środków w ramach Planu Juncknera.

- Na początku listopada doszło do spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa - tłumaczy Piotr Zieliński z urzędu miasta. - Projekt budowy Północ-no-Zachodniej Obwodnicy Szczecina został przekazany przez nie do Ministerstwa Rozwoju celem sprawdzenia i wypracowania modelu finansowania jego realizacji z ewentualnym wykorzystaniem Planu Junckera. Materiały przekazane z MIiB dotyczą pierwszego etapu budowy Północno-Zachodniej Obwodnicy Szczecina, czyli połączenia drogowo-tunelowego od węzła Police do węzła Goleniów.

Marek Rudnicki

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.