Droga S11: Powstał trzeci wariant poprowadzenia odcinka S11 Szczecinek - Piła. Wyłoniono go po konsultacjach z mieszkańcami

Czytaj dalej
Fot. Grzegorz Dembiński
MW

Droga S11: Powstał trzeci wariant poprowadzenia odcinka S11 Szczecinek - Piła. Wyłoniono go po konsultacjach z mieszkańcami

MW

Konsultacje dotyczące przebiegu drogi S11 przez północ Wielkopolski, czyli odcinka biegnącego z Piły do Szczecinka prowadzone były na początku roku. Teraz GDDKiA opracowała raport i znane są preferencje mieszkańców. W wyniku konsultacji powstał nowy, trzeci wariant, przebiegu S11 na tym odcinku. Co jeszcze wiadomo po spotkaniach?

- Zakończyliśmy kolejny etap prac dotyczący projektowanej drogi S11 na odcinku od Szczecinka do Piły

- poinformowała w ostatnich dniach Alina Cieślak, rzecznik GDDKiA w Poznaniu. Chodzi o efekty spotkań z mieszkańcami, prowadzonych na przełomie stycznia i lutego 2019 roku. Były one prowadzone w gminach: Szczecinek, Okonek, Jastrowie, Szydłowo, Krajenka, Piła oraz Tarnówka.

Czytaj też: Trasa S11 powstanie do 2025 roku? Pierwsze umowy na opracowania projektowe dwóch odcinków już podpisane

Łącznie ze wszystkich spotkań GDDKiA zebrała ponad 700 ankiet mieszkańców, w których wypowiadali się oni o preferencjach w planowanym przebiegu odcinka S11. Jak się okazało, żeby pogodzić wszystkie uwagi mieszkańców, należało wytyczyć nowy, trzeci wariant przebiegu.

- Ze względu na znaczne różnice w zakresie preferencji dla wariantów przebiegu drogi ekspresowej w poszczególnych gminach, zdecydowano o włączeniu do opracowań wariantu wynikowego oznaczonego jako wariant nr 3. Jest to wariant, który jest połączeniem projektowanych wariantów nr 1 i 2 - informuje Alina Cieślak.

Sprawdź: Trasa S11: Kontrowersyjny wariant przez Puszczę Notecką odrzucony. Jaką trasą będzie poprowadzona droga S11 w Wielkopolsce?

Dodatkowo GDDKiA i wykonawcy projektów przeanalizowali wszystkie wnioski z ankiet i pism, które wpływały do dyrekcji. Sprawdzono, czy mogą zostać uwzględnione przy planowaniu. Głównie dotyczyły przebiegu drogi np. przez tereny cenne przyrodniczo, ważne dla mieszkańców, zamieszkałe czy pola uprawne. Przewijały się także postulaty zamontowania ekranów dźwiękochłonnych, czy możliwego jak najdalszego oddalenia drogi od terenów zamieszkałych.

Opracowujący raport większość z osobistych spotkań z mieszkańcami określili jako cieszące się bardzo dużym zainteresowaniem i dynamiczne - z wieloma pytaniami i dyskusją. A o co pytali mieszkańcy? W gminie Okonek interesowali się, co z melioracją pól, która będzie przecięta przez projektowaną drogę, ile będą wynosić odszkodowania i średnie ceny za grunty rolne czy jak będą wyglądały dojazdy do pól.

Z kolei w gminie Jastrowie mieszkańcy chcieli wiedzieć m. in. czy jest możliwość połączenia dwóch wariantów, co ile będą umieszczone miejsca obsługi podróżnych (co ok. 20 km) oraz czy jest możliwość przepuszczania pojazdów rolniczych przez przejścia dla zwierząt. W tym ostatnim przypadku, takiej opcji nie ma.

Zobacz: S5 w Wielkopolsce: Będą kolejne przetargi na dokończenie budowy odcinka S5 Poznań - Wronczyn. GDDKiA podpisała też umowę z wykonawcą

MW

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.