Marzena Sutryk

Byliśmy na budowie S6. Jak przebiegają prace?

Byliśmy na budowie S6. Jak przebiegają prace? Fot. Radek Koleśnik
Marzena Sutryk

Trwa budowa 20-kilometrowej obwodnicy Koszalin - Sianów. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zapewnia, że realizacja powinna zakończyć się w terminie, czyli w lipcu 2018 roku

Wczoraj spędziliśmy kilka godzin na terenie budowy obwodnicy Koszalin - Sianów. Byliśmy w kilku miejscach, gdzie aktualnie powstają obiekty inżynierskie. Praca na budowie wre.

- Od początku realizacji obwodnicy było tu zaangażowanych, przy różnych pracach i w różnej roli, ok. 1.300 osób - mówi Tomasz Winiecki, kierownik budowy.

Obwodnica to 20 kilometrów trasy S6 między Koszalinem a Sianowem. Ma być gotowa w lipcu 2018 roku.

- S6 w naszym województwie to siedem zadań, tym siódmym jest obwodnica Koszalin - Sianów, pozostałe to odcinki na trasie Koszalin - Goleniów - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA.

- To w sumie 140 kilometrów, a z obwodnicami Wałcza i Szczecinka to 170 km. Nigdy w historii województwa nie było tak dużej inwestycji. To w sumie 4,4 miliarda złotych. W 2019 kończymy budowy i pojedziemy z Koszalina do Szczecina drogą ekspresową. Te terminy są aktualne. A obwodnica Koszalin - Sianów powinna być gotowa w 2018 roku w lipcu. I ten termin też jest aktualny.

Na obwodnicy powstanie pięć węzłów drogowych: Koszalin Zachód, gdzie ma przebiegać w przyszłości S11, Węzeł Bielice (tu S11 ma łączyć się z S6), Koszalin Północ (w rejonie ul. Morskiej), Koszalin Wschód (w rejonie ul. Władysława IV) i Sianów Wschód. Na trasie powstaje 25 obiektów inżynierskich, w tym mosty, wiadukty drogowe oraz kolejowe, a także przepusty dla zwierząt.

- Została usunięta wierzchnia warstwa ziemi - mówi Mateusz Grzeszczuk. - Są wykonywane nasypy i wykopy, trwają prace przy przebudowie linii energetycznych.

- To bardzo trudna inwestycja, występuje tu niesamowite nasycenie kolizjami energetycznymi, które wymagają przebudowy - mówi też Lech Grodzicki, inżynier kontraktu. - Nieprzewidziane elementy to badania archeologiczne - pojawiają się znaleziska. To wymaga odpowiednich procedur, które z kolei pochłaniają kolejne tygodnie. Inne problemy wynikają także z warunków wodno - glebowych - mamy tu Górę Chełmską i wody artezyjskie.

- Szczególnie trudny teren pod tym względem obejmuje rejon od ul. Władysława IV do Sianowa - dodaje Tomasz Winiecki, kierownik budowy.

Kolejne prace to m. in. wzmocnienie podłoża, połączenie powstałych obiektów inżynierskich, wykonanie podbudowy z kruszywa i położenie warstw bitumicznych. Potem zostają jeszcze prace wykończeniowe, oznakowanie. Inwestycję, na zlecenie GDDKiA, wykonuje konsorcjum PORR SA (jako lider; od 28 kwietnia nastąpiła zmiana w nazwie) oraz POLBUD-POMORZE (partner).

Marzena Sutryk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gs24.pl

cena obniżona -50%

Dostęp do gazety online na 30 dni za połowę ceny

14,50 29,00

Czytaj aktualną gazetę w formacie PDF bez wychodzenia z domu. Pobierz ją i podziel się z bliskimi. Bądźcie na bieżąco z informacjami!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.